ارسال پاسخ
تعداد بازدید 207
نویسنده پیام
hadi0099 آفلاین


ارسال‌ها : 13
عضویت: 18 /1 /1392


معرفی کارت گرافیک Nvidia GeForce GTX 690

کارت گرافیک شاید یک از مهمترین سخت افزار های هر کامپیوتر و یا لب تاپ و حتی موبایل می باشد. البته برای طرفداران بازی ، این قطعه مهمترین قطعه ی کامپیوتر می باشد. امروز می خواهم در این پست بهترین کارت گرافیک جهان تا به امروز را به شما معرفی کنم. این کارت گرافیک اسمش GeForce GTX 690 می باشد و ساخته ی شرکت Nvidia می باشد. دو شرکت Nvidia و AMD برترین شرکت های ساخت کارت گرافیک می باشند. بهترین کارت گرافیک شرکت Nvidia و همچنین بهترین کارت گرافیک جهان همان کارت گرافیکی هست که در این پست می خواهم ان را معرفی کنم و همچنین بهترین کارت گرافیک شرکت AMD نیز Radeon HD 7970 می باشد و بسیار قدرتمند می باشد اما در مقابل کارت گرافیک شرکت Nvidia کم می آورد.

خب در ادامه مطلب این کارت گرافیک را به صورت کامل معرفی خواهیم کرد و شما را با بعضی معیار های سنجش کارت گرافیک اشنا خواهیم کرد. لازم بگویم که تا به امروز تنها یک کارت ۴ گیگابایتی و یک کارت گرافیک ۳ گیگابایتی ساخته شده است و بقیه کارت گرافیک ها ۲ گیگابایتی و یا کمتر می باشند اما بعضی از فروشندگان کارت گرافیک های دیگر را به عنوان کارت گرافیک ۴ گیگابایتی به خریداران مبتدی می فروشند! پس لازم است بدانید که تنها کارت گرافیک ۴ گیگابایتی تا به امروز همین کارت گرافیک است که می خواهیم ان را در این پست معرفی بکنیم. گرافیک ۳ گیگابایتی نیز همانی که اس که در بالا اسمش را گفتیم.

خب به ادامه مطلب می رویم تا این کارت گرافیک را معرفی بکینم.


همانطور که می بینید ، این تصویری از داخل این کارت گرافیک می باشد. بله این کارت گرافیک تنها کارت گرافیک دو هسته ای می باشد. سرعت هر هسته ی این کارت گرافیک ۹۱۶MHz تا ۱۰۱۹MHz می باشد. از ازمایشات این کارت گرافیک در حین کار سرعت ۳GHz را برای خود به ثبت رسیده که بسیار عالیست. این کارت گرافیک در هر هسته ۷ بیلیون ترانزیستور دارد که رقمی بزرگ می باشد. بالاترین رزولوشنی که این کارت گرافیک می تواند ساپورت کند ، ۲۱۶۰*۴۰۹۶ می باشد. فکر می کنید تا بحال مانیتوری با این رزولوشن ساخته شده است؟ بله ساخته شده است اما هنوز در مرحله ی تولید است و تا یک سال اینده نیز وارد بازار نخواهد شد پس می توان گفت این کارت گرافیک تا چند سال می تواند جزو بهترین ها باشد.



حافظه ی این کارت گرافیک از نوع GDDR5 می باشد که اکثر کارت گرافیک های قدرتمند از این نوع حافظه استفاده می کنند. سرعت خواندن حافظه نیز ۶GHZ می باشد که بسیار بالاست. حافظه ی این کارت گرافیک هم همانطور که گفتیم ۴ گیگابایت می باشد. متاسفانه در کشور ایران معیار سنجش قدرت یک کارت گرافیک را مقدار حافظه ی ان می دانند و می گوید مثلا کارت گرافیک من چهار گیگابایتی می باشد اما از نظر تخصصی مقدار حافظه کارت گرافیک زیاد مهم نیست. این کارت گرافیک دو هسته ای با این سرعت پردازنده و همینطور سرعت خواندن حافظه اصلا نیازی به حافظه ی چهار گیگابایتی ندارد. حتی اگر حافظه ی این کارت گرافیک یک گیگابایت بود ، باز هم این کارت گرافیک بهترین در جهان بود.


این کارت گرافیک از تصاویر با کیفیت PureVideo HD استفاده می کند و قابلیت سه بعدی دارد و می تواند فیلم ها و بازی های سه بعدی پخش کند. این کارت گرافیک می تواند فیلم ها و تصاویر با روزلوشن ۱۰۸۰*۵۷۶۰ را پخش کند. شاید تنها نقطه ی ضعف این کارت گرافیک همین ساپورت رزولوشن فیلم ها و عکس ها می باشد. از نظر عرضی بهترین می باشد و رقیبی ندارد اما از نظر طول کم دارد. در حال حاضر با کیفیترین فیلم های HD سایز طولی ۱۰۸۰ دارند و این کارت گرافیک به راحتی انها را پخش می کند اما شاید در چند سال اینده این سایز بزرگتر شود و این کارت گرافیک کم بیاورد در حالی که رقیب این کارت گرافیک یعنی AMD Radeon HD 7970 رزولوشن تصاویر و فیلم های ۲۱۶۰*۴۰۹۶ را ساپورت می کند که از نظر عرض کمتر از این کارت گرافیک دارد اما از نظر طولی قوی تر است.

ین کارت گرافیک از DirectX v11 , Open GL v4 و OpenCL v4 پشتیبانی می کند و در گاه دو کانال DVI دارد و فیش مانیتور! همچنین این کارت گرافیک قابلیت این را دارد که در کنار یک هم نوع خود ، قدرت دو برابر را عرضه کند. یعنی در مادربرد هایی که درگاه دو کارت گرافیک را دارند ، شما می توانید از دو قطعه از این کارت گرافیک استفاده کنید و در واقع یک کارت گرافیک چهار هسته ای با حافظه ی ۸ گیگابایت داشته باشید. در ازمایشات این کارت گرافیک توانست بازی های بسیار گرافیکی را بدون هیچ مکثی پخش کند. در مقایسه ی سایت های معتبر نیز این کارت گرافیک بهترین است و به گمانم در بازار ایران نیز موجود است و شما می توانید ان را خریداری بکنید.

یکشنبه 22 اردیبهشت 1392 - 11:18
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
ارسال پاسخ



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :